Sirkeci Garı’nda sona doğru. Hem ulaşım hem kültür merkezi olacak
Tarihi Sirkeci Garı yaşayan kültür adasına dönüşecek. Kültür ve Turizm Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, garda yürütülen restorasyon ve dönüşüm çalışmalarını yerinde inceleyerek, çalışmaların ayrıntılarını kamuoyuyla paylaştı. Açıklamada görüşlerine yer verilen Ersoy, Sirkeci Garı’nın Anadolu’dan gelenler için Avrupa’ya ve Rumeli’ye açılan en önemli geçiş noktalarından biri olduğunu ve savaş dönemlerinde göç hareketleri ile asker sevkiyatlarının da bu bölgeden gerçekleştirildiğini belirtti. Batıdan doğuya gelen yabancıların ilk uğrak noktalarından birinin de Sirkeci olduğunu kaydeden Ersoy, “Sirkeci Garı, hem bir taşıma-ulaşım aksı hem de şehrin hafızası olarak değerlendirdiğimiz zaman çok farklı fonksiyonları, anıları olan bir yer.” değerlendirmesini…