Emekliye ‘sıfır zam’ tehlikesi

Milyonlarca Emekli, Temmuz Ayında “Sıfır Zam” Riski ile Karşı Karşıya!

Milyonlarca emekli, temmuz ayında “sıfır zam” riskiyle karşı karşıya. En düşük aylıkta artış yapılmadığı durumda milyonlarca emekli yılın ikinci yarısında da aynı emekli aylığını almaya devam edecek.

Yapılan habere göre, aylık bağlama oranlarının düşük olması nedeniyle özellikle 2008 sonrası hizmeti çok olan emeklilerin kök aylıklarının 9 bin liranın altında kaldığına dikkat çekiliyor. TÜİK verilerine göre, 5 aylık enflasyon (TÜFE) yüzde 15.09 olarak açıklandı. Emekliler 6 aylık TÜFE oranında zam alıyor. Örneğin kök aylığı 10 bin lira olan emekli, haziran enflasyonu ile birlikte ortalama yüzde 17 zam alsa bile kök aylığı yine de en düşük aylık olan 14 bin 469 liranın altında kalıyor. Bu durumda emekli şu anda aldığı aylığı yılın ikinci yarısında da almaya devam edecek, “sıfır zam” almış olacak.  

Emeklilerin Temmuz Ayında Artışa İhtiyacı Var!

Yüzde 17 artışla en düşük emekli aylığının artabilmesi için emeklinin kök aylığının 12 bin 367 liranın üzerinde olması gerekiyor. Kök aylığı 12 bin 367 liranın altında olan emekliler, eğer en düşük aylıkta artış yapılmazsa “sıfır zam” riskiyle karşı karşıya kalacak. Düşük kök aylığı olan emeklilerin temmuzda zam alabilmesi için mutlaka en düşük aylık olan 14 bin 469 lirada artış yapılması gerekiyor. Emekli aylıkları ile ilgili kapsamlı bir düzenleme yapılmazken, en düşük aylığa temmuz ayında yine ocak ayında olduğu gibi 6 aylık enflasyon oranında zam yapabileceği yorumları var. Ancak bunun için Meclis’te yasal düzenleme yapılması gerekiyor. En düşük SSK ve Bağ-Kur emekli aylığı ocak ayında yüzde 15.75 artışla 14 bin 469 liraya yükseltilmişti. En düşük aylıkta da işçi ve Bağ-Kur emekli aylıklarında yapılan zam kadar artış olmuştu. 

Related Posts

Bakanlık yeni ÖTV zammı sonrası otomobil fiyatlarındaki değişimi takibe aldı

Ticaret Bakanlığı, yeni özel tüketim vergisi (ÖTV) oranlarının ardından otomobil piyasasındaki fiyat değişimlerini yakın takibe aldığını bildirdi.

Bilinçaltını baştan çıkarıyor: Reklamların farkedilmeyen gücü

Bilinçaltı öğrenme, düşük dikkat düzeyleri ve duygusal işleme yollarıyla tüketici davranışlarını şekillendiren reklamlar, izleyicinin farkında bile olmadan tutumlarını değiştirebiliyor. Murat Ülker bu konuyu, Dr. Robert Heath’in “Bilinçaltını Ayartmak” kitabından yola çıkarak kaleme aldı.

Ordu’da 2 bin 100 yıllık üç heykel bulundu!

Ali YAZAN – ORDU / YENİÇAĞ Altınordu ilçesindeki Bayadı Mahallesi’nde yer alan bu kazı alanında, Gazi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Süleyman Yücel Şenyurt liderliğinde çalışan 15 arkeolog ve 35 kişilik ekip, 2018 yılında tapınak olduğu düşünülen bir …

Tüketiciler için güvenli gıda dönemi: Karekod uygulaması başlıyor

Gıda işletmelerine yönelik karekod uygulaması, Tarım ve Orman Bakanlığınca geçen yıl başlatıldı. Uygulama sayesinde, market, kasap, manav gibi gıda satış yerleri ile restoran, kafe, yemekhane gibi toplu tüketim yerlerinde tüketiciler gıda …

Schengen vizesi randevusu karaborsaya düştü!

Avrupa Birliği ülkelerine gitmek isteyen Türk vatandaşları, Schengen vizesi için randevu almakta her geçen gün daha da zorlanıyor. Özellikle 2024 Eylül ayı itibariyle, randevu sistemine erişmek neredeyse imkânsız hale geldi. Sistemlerde aylar boyunca …

Rusya’nın en büyük üreticisi çalışma günü sayısını azaltacak

Rusya’nın en büyük kamyon üreticisi Kamaz, kötüleşen piyasa koşulları nedeniyle bazı fabrikalarında çalışma günü sayısını azaltacağını bildirdi. Kamazdan yapılan yazılı açıklamada, piyasadaki koşulların kötüleştiği ifade edildi.