Sessiz sedasız emekliye ayrıldı ancak kimse farkına bile varmadı

Volkswagen, kırk yılı aşkın bir süre sonra, Golf GTD’yi geçen yıl, medyada pek fazla yankı uyandırmadan sessizce emekliye ayırdı, bu yüzden çok az kişi fark etti. 1982’de benzinli GTI’ın sportif dizel versiyonu olarak piyasaya sürülen model, turbodizellerin hem performans hem de ekonomi sunduğu bir dönemi simgeliyordu. Günümüzde, giderek daha katı emisyon standartlarının ve elektriklenmenin yükselişinin yaşandığı bir dönemde, ürün gamındaki yerini plug-in hibrit Golf GTE alıyor.

İlk nesil GTD, 70 beygir gücü, 130 Nm tork ve 160 km/s azami hıza sahip 1,6 litrelik turbo dizel motorla geldi. Bu rakamlar, 80’lerin başında bir dizel motor için şaşırtıcı derecede ikna ediciydi. Golf GTD, zaman içinde teknik gelişimi takip etti ve üçüncü nesilde ilk TDI motordan , Golf 6’da 170 beygir gücüne, yedinci nesilde ise 184 beygir gücüne ve 380 Nm torka ulaştı.

En güçlü GTD, 2020’nin sonunda tanıtılan ve 2.0 litrelik TDI motordan 200 beygir güç ve 400 Nm tork üreten mevcut Golf 8 ile geldi. 7,1 saniyede 100 km/s hıza ulaşan araç, 245 km/s hıza ulaşırken, beyan edilen yakıt tüketimi yalnızca 4,4 l/100 km idi. Gelişmiş egzoz gazı arıtma sistemleriyle, tarihin en temiz ve en güçlü dizel Golf’üydü.

PEKİ GTD NEDEN ORTADAN KAYBOLDU?

Etkileyici performansına rağmen pazar, hibrit ve elektrikli araçlara yöneliyor. Dizel satışları yıllardır düşüyor ve sportif dizel modeller piyasadaki yerini kaybetti. Geçen yılın ikinci yarısında pazara sunulan makyajlı Golf 8, GTD’nin tarihte ikinci kez, bu sefer sonsuza dek, fiyat listesinden kaybolduğu anı işaret ediyordu.

Böylece Golf tarihinde önemli bir bölüm sona erdi ve onunla birlikte onlarca yıl boyunca güç, ekonomi ve dayanıklılığın eşsiz bir birleşimi olan dizel atlet dönemi de sona erdi.

Related Posts

Togg en çok satılan otomobiller listesinde zirveye oynuyor: Türkiye’de en çok satılan otomobiller

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlenen bilgilere göre, otomobil satışları, ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,68 artarak 572 bin 198, hafif ticari araç satışları da yüzde 5,77 yükselerek …

Fındık üreticisinin umudu serbest piyasa! “Üretim miktarı yüksek değil”

Geçen yıl serbest piyasada fındığın açıklanan fiyatın oldukça üzerinde alıcı bulduğunu hatırlatan üreticiler, bu yıl rekolte düşüklüğünü de göz önünde bulundurarak fiyatların 250 liranın üzerine çıkabileceğini ifade ediyor. Üreticilerden Nihat …

Dolar ve euro ne kadar? Piyasalarda gün ortası (12 Ağustos 2025)

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, günün ilk yarısında yüzde 0,87 değer kaybederek 10.942,08 puana düştü. Dün günü 11.038,32 puandan kapanan BIST 100 endeksi, güne 3,50 puan ve yüzde 0,03 artışla 11.041,82 puandan başladı. Endeks, saat 13.00 …

Hükümet sefaleti açıkladı sendika karşı çıktı: Grevse grev, sokaksa sokak!

Yaklaşık 6,5 milyon memur ve memur emeklisinin 2026-2027 yıllarına ilişkin maaş artışlarını belirleyecek 8. Dönem Toplu Sözleşme görüşmelerinde önemli bir gelişme yaşandı. Yetkili sendika Memur-Sen’in, taleplerini açıklamasının ardından iktidardan …

Pringles Türkiye’ye geri döndü: Fiyatı dudak uçuklattı!

Bir süre önce Türkiye pazarından çekilen dünyaca ünlü cips markası Pringles, yeniden raflarda yerini aldı. Ancak ürünün 330 TL’lik satış fiyatı, sosyal medyada büyük tartışma yarattı. Tüketiciler, ABD’de 1,87 dolara, Avrupa ülkelerinde ise 2 ila 4 …

Toplam ciro endeksi haziranda yıllık bazda arttı

Takvim etkisinden arındırılmış sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplam ciro endeksi, haziranda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 45 yükseldi.