İstanbul’da perakende fiyatlar mayısta arttı

İstanbul Ticaret Odası Mayıs Ayı Fiyat Endekslerini Açıkladı

İstanbul Ticaret Odası (İTO), İTO 2023=100 bazlı İstanbul Tüketici Fiyat İndeksi ile Toptan Eşya Fiyatları İndeksi’nin mayıs ayı verilerini kamuoyuyla paylaştı.

MAYISTA EN YÜKSEK ARTIŞ GIDA VE ALKOLSÜZ İÇECEKLERDE

İstanbul Tüketici Fiyat İndeksi mayıs ayında bir önceki aya kıyasla yüzde 2,83 artarken, Toptan Eşya Fiyatları İndeksi yüzde 0,69 artış gösterdi. Perakende fiyatlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 46,57 yükselirken, toptan fiyatlar yüzde 40,28 arttı.

İstanbul’da mayısta en yüksek artış gıda ve alkolsüz içecekler kategorisinde gerçekleşti. Bu kategoriyi sırasıyla konut, eğlence ve kültür, çeşitli mal ve hizmetler, ev eşyası, lokanta ve oteller, ulaşım, haberleşme ve sağlık harcamaları izledi. Eğitim harcamalarında azalma yaşanırken, alkollü içecekler ve tütün harcamalarında bir değişiklik olmadı.

İstanbul’da mayısta fiyat endeksleri belirlenirken, mevsimsel değişimlere bağlı olarak gıda ve alkolsüz içecekler ile diğer harcama gruplarındaki fiyat değişikliklerinin yanı sıra, piyasa koşullarına bağlı olarak konut, eğlence ve kültür, ev eşyası ve çeşitli mal ve hizmetler grubundaki fiyat değişimleri de etkili oldu.

TOPTAN EŞYA FİYATLARI İNDEKSİ

Toptan fiyatlar ise mayısta inşaat malzemeleri, yakacak ve enerji maddeleri, madenler, kimyevi maddeler ve gıda maddeleri gruplarında sırasıyla yüzde 2,47, yüzde 1,85, yüzde 0,49, yüzde 0,22 ve yüzde 0,17 arttı. İşlenmemiş maddelerde ise yüzde 0,16 azalma yaşandı. Geçen yılın aynı dönemine göre inşaat malzemeleri, mensucat, kimyevi maddeler, gıda maddeleri, işlenmemiş maddeler, yakacak ve enerji ile madenler gruplarında yükseliş gözlendi.

Related Posts

Bakanlık yeni ÖTV zammı sonrası otomobil fiyatlarındaki değişimi takibe aldı

Ticaret Bakanlığı, yeni özel tüketim vergisi (ÖTV) oranlarının ardından otomobil piyasasındaki fiyat değişimlerini yakın takibe aldığını bildirdi.

Bilinçaltını baştan çıkarıyor: Reklamların farkedilmeyen gücü

Bilinçaltı öğrenme, düşük dikkat düzeyleri ve duygusal işleme yollarıyla tüketici davranışlarını şekillendiren reklamlar, izleyicinin farkında bile olmadan tutumlarını değiştirebiliyor. Murat Ülker bu konuyu, Dr. Robert Heath’in “Bilinçaltını Ayartmak” kitabından yola çıkarak kaleme aldı.

Ordu’da 2 bin 100 yıllık üç heykel bulundu!

Ali YAZAN – ORDU / YENİÇAĞ Altınordu ilçesindeki Bayadı Mahallesi’nde yer alan bu kazı alanında, Gazi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Süleyman Yücel Şenyurt liderliğinde çalışan 15 arkeolog ve 35 kişilik ekip, 2018 yılında tapınak olduğu düşünülen bir …

Tüketiciler için güvenli gıda dönemi: Karekod uygulaması başlıyor

Gıda işletmelerine yönelik karekod uygulaması, Tarım ve Orman Bakanlığınca geçen yıl başlatıldı. Uygulama sayesinde, market, kasap, manav gibi gıda satış yerleri ile restoran, kafe, yemekhane gibi toplu tüketim yerlerinde tüketiciler gıda …

Schengen vizesi randevusu karaborsaya düştü!

Avrupa Birliği ülkelerine gitmek isteyen Türk vatandaşları, Schengen vizesi için randevu almakta her geçen gün daha da zorlanıyor. Özellikle 2024 Eylül ayı itibariyle, randevu sistemine erişmek neredeyse imkânsız hale geldi. Sistemlerde aylar boyunca …

Rusya’nın en büyük üreticisi çalışma günü sayısını azaltacak

Rusya’nın en büyük kamyon üreticisi Kamaz, kötüleşen piyasa koşulları nedeniyle bazı fabrikalarında çalışma günü sayısını azaltacağını bildirdi. Kamazdan yapılan yazılı açıklamada, piyasadaki koşulların kötüleştiği ifade edildi.